۷۲ . تراشه روح

از این که بعد از اتفاق هایی که برام پیش میاد ، بشینم یه گوشه و به ابعاد مختلف ِ چون و چراییش فکر کنم لذت میبرم ، حتی اگر نقطه ی سرانجام تمام تفکراتم ، انگشت اشاره ای به سمت خودم باشه و خودم رو مقصر بدونم .

شاید یکی از بزرگترین غول های زندگیم بعد از کنکور و یک سری خوب و بد این چند سال ، برای من رانندگی بود . از یه جایی به بعد آدم ها وقتی خیلی در زمینه های مختلف شکست میخورن ، از شروع مجدد میترسن و به تعریفی دیگر اعتماد به نفس استارت مجدد زدن رو از دست میدن ، چرا که در پس زمینه ذهنشون این جمله دائم تکرار میشه که اگر نشد و دوباره شکست خوردم چی ؟ من هم به طبع بعد از شروع ایام کرونایی و چندین و چند ساعت گریه کردن بابت تعویق تمام اونچه که براش برنامه داشتم از جمله رانندگی و ... ، مثل مادری مهربان بازهم خودم رو بغل کردم و گفتم اشکال نداره که شکست بخوری تو دوباره فرصتش رو میسازی اما حس میکردم با نزدیک شدن به زمان باطل شدن کاردکسم ،رانندگی برای من یک رویای طلسم شده است که باید برای همیشه کنارش بگذارم از دور بهش خیره بشم .بعد یک مدت و کمی بهتر شدن اوضاع و تلنگر زدن خانواده و هی فکر کردن ، تصمیم گرفتم که بازهم برم سراغش که حتی اگر نشه حداقل دلم با خودم صاف باشه که تو تلاشت رو کرده بودی و شاید تقدیر ، یا هرچی که اسمش رو میشه گذاشت مانع شد و مهم تر از اون ثابت کردن یه سری چیزها به خودم بود . خلاصه که خودم رو جمع و جور کردم و این بار سخت تر و جدی تر از قبل تلاش کردم و گس وات ؟ دو هفته است که قبول شدم و منتظرم که کارتم برسه . این که میگم جدی تر تلاش کردم برای این که باز هم در این مسیر کلی اتفاق های جورواجور برام افتاد که چراغ امیدم رو برای لحظه ای کم سو میکرد مثل مربی ای که دقیقا روز قبل از امتحانم بهم گفت که تو خودت رو هم بکشی تا دو سه سال دیگه هم گواهی نمیگیری و کلی حرف دیگه که باعث شد وقتی به سمت خونه میرفتم ، حس کنم که روحم آزرده شده و هی هربار حرف های اون در پس زمینه ذهنم تکرار میشد و من هی کنارش میزدم ، همه ی این هارو نشونه و امتحان فرض میکردم و اجازه ندادم که چراغ امیدم خاموش بشه، چراکه این بار روشن شدن دوباره اش کارخیلی سختی بود . و میدونی یه جایی خونده بودم که انسان دقیقا در یک قدمی موفقیت ، شکست های بزرگی میخوره و دقیقا بعد از یک شکست بزرگ ، انسان برای همیشه ناامید میشه و اصلا دلیل این که گاهی وقتا ما از آرزوهای خودمون دست میکشیم هم همینه ، این جمله در ذهنم تکرار میشد و هربار به خودم میگفتم شاید این همون اخرین شکستی باشه که قراره بخوری . خیلی وقته که میخواستم این هارو بنویسم اما امروز طلسم رو شکستم چون ما انسان ها خیلی فراموش کاریم و بعد از این که به یک هدفی میرسیم تمام رنج ها و خوشحالی ها و استرس هایی که بابتش داشتیم رو فراموش میکنیم پس برای یادآوری خودم هم که شده و بعد از همه این ها میخوام بگم که شاید خیلی شبیه به کتاب دینی دبیرستان باشه اما من واقعا به حکمت خدا ایمان قلبی دارم ، اون هم بعد از این همه اتفاق و کلنجارهای من با خودم و اطرافیانم و اینو مطمئنم که پشت هر اتفاقی که برامون میوفته یک حکمتی هست که ما نمیدونیم و البته شاید همه اینا به خاطر اینه که مثل اون پسربچه ای که با خودش چتر برد ما هم بهش اعتماد کنیم و چشم انتظار روشنایی باشیم که بعد از تاریکی فرا میرسه .

۵ نظر ۳ موافق ۰ مخالف
معلوم الحال
۰۲ خرداد ۰۳:۵۲

به به ، تبریک میگم. والا ما که خیری از گواهینامه‌های بلاگر دور و برمون ندیدیم (هیچ کدومشون شیرینی ندادن 😒 خسیسا) اما انیدواریم که چرخ گواهینامه‌تون براتون بچرخه 😁‌

الکیم خودتون رو ناراحت نکنید که بعد n بار گواهینامه گرفتید و فلان کَسَک همون دفعه اول قبول شد. 😉 من خودم از اونا بودم که تا دلت بخواد رد شدم 😂

پاسخ :

سلام خیلی ممنونم :) والا هزینه ها انقدر زیاد شده که فکر نکنم دیگه پیدا بشه کسی که بابت گواهی نامه شیرینی بده :دی
😂😂
واقعا هم هستن کسایی که بار اول قبول میشن فقط شرطش اینه که رو یک ماشین بری تمرین کنی ترس آدم بریزه یعنی فرق بین اول و n امین بار تو همون تمرین زیاد داشتنه . دیگه آدم بشینه پشت فرمون ، همون اول افسر میفهمه چه کاره است;) 
🔹🔹نیلگون 🔹🔹
۰۲ خرداد ۰۸:۲۶

عزیزم مبارک باشه گواهینامه ت :)

منم تازه رفتم ثبت نام کردم منتظر شروع کلاس ها هستم 

اگر توصیه ای چیزی داری خوشحال میشم بشنوم در این باره

گواهینامه گرفتن من هم طلسم شده بود ازین بابت که همیشه حرفش بود اما هیچوقت نمیشد که برم ثبت نام کنم و همینجور روزها و سالها رو از دست دادم و نتونستم پشت فرمون بشینم و یه ماشین بخرم طی این سالها ومتاسفانه خیلی ضرر کردم بخاطرش.

حالا که ثبت نام کردم میدونم چالش اسونی نیست و نمیدونم چی در انتظارمه و چطور باید از پسش بربیام.

پاسخ :

سلام عزیزم خیلی ممنونم :)
انشالله که موفق باشی ، خیلی خوبه که رفتی سراغش
والا تنها توصیه ای میتونم بکنم اینه که نذاری فاصله بیوفته بین آزمون تئوری و عملیت ، بلافاصله بعد این که کاردکس گرفتی و جلسات عملی و تمرینت تموم شد  بری امتحان بدی ، من خودم چون بعد گرفتن کاردکسم فاصله افتاد و درگیر دانشگاه شدم ، وقتی هربار میخواستم شروع کنم‌ هی یادم میرفت و یه نکته دیگه این که باید خیلی تمرین کنی که هم دست فرمونت خوب بشه و هم این که ترست بریزه . 
به هرحال هرچیز خوبی یک سری سختی هایی هم داره ولی انشالله که از پسش بر میای نگران نباش :)
معلوم الحال
۰۳ خرداد ۱۲:۱۲

نه بابا. خیلی وقتا هم افسر نمیفهمه :))

پاسخ :

بله موافقم . اتفاقا یه افسری بود به شدت بداخلاق که تقریبا همه ازش شاکی بودن ، از بس ایرادای الکی میگرفت اخرشم انقدر ازش شکایت کردن که آموزشگاه بیرونش کرد . 
آهو
۱۴ خرداد ۱۵:۳۳

سلام

عااا منکه خیلی وقته دورش رو خط کشیدم 😕

ولی خوبه تونستین با ترس تون مواجه بشین 💚

پاسخ :

سلام خوش اومدید :)
هیچ وقت برای شروع دیر نیست
مرسی
اسمتون خیلی زیباست 🌸
🔹🔹نیلگون 🔹🔹
۳۰ تیر ۲۱:۲۷

یه سوال بپرسم؟ مربیت مرد بود یا زن ؟چطور به خودش اجازه زدن چنین حرفایی رو داد؟

مربی من مرد بود.همراهم پدرم بود.دیگه نگم برات از سختی تمرین با دو تا مرد و سرکوفت ها و ایراداتشون .دوازده جلسه تموم شده ولی من اصلا راننده نشدم یاسمن.ازمون ایین نامه م یکشنبه بود.برای اولین بار امتحان میدادم از بین صد و خرده ای نَفَر فقط هشت نَفَر قبول شدن که یکی از اونا من بودم.

خلاصه اینکه میتونم همین فردا پسفردا برم برای ازمون شهر ولی میدونم حرفی برای گفتن ندارم.از مربیمم دل خوشی ندارم بس که هی ادعا داشت و فکر میکرد کی هست.

هی میگفت باهوش باش ! چه میدونم استعداد مهمه فلانه بعضیا استعداد دارن جلسه ششم کامل یاد میگیرن و اووووه کلی حرف که بعد دوازده جلسه هنوز یاد نگرفتی و ... منم میگفتم رانندگى مهارته و با تمرین بدست میاد.

مثلا بهترین مربی اموزشگاهمون بود.اما من هنوز تو حرکت و خاموش نکردن ماشین ماهر نشدم.

بنظرت الان ،بهترین کاری که میتونم انجام بدم چیه؟من هدفم صرفا گواهینامه گرفتن برای قشنگى و تو کیف پول گذاشتن نیست.میخوام حرفه ای بشم و پشت فرمون بشینم... 

 

پاسخ :

عزیزم خانم بودن ، بعضی ها شخصیتشون این شکلیه وگرنه من از ایشون هیچ شناختی نداشتم و فقط یه بار باهاش کلاس گرفتم .
تبریک میگم بهت انشالله که خیلی زود ازمون شهر هم قبول بشی .
عزیزم بهترین کار به نظر من اینه که اگر فکر میکنی هنوز کار داری ، چند جلسه یا تو همون آموزشگاه ، با کسی که ازش شناخت داری کلاس بگیری یا اگر ماشینی هست که بشه روش تمرین کرد ، با یکی از اعضای خانواده که رانندگیش خوبه برید یه جای خلوت و رو ماشین تمرین کنی ، البته خیلی مواظب باش اگر همچین کاری کردی ، جایی برید که هم خلوت باشه هم این که حتما یه شخصی که خیلی وارده پیشت بشینه . من شرایطش رو نداشتم این کارو بکنم ، از آموزشگاه دوباره کلاس گرفتم و خب این کارو خیلیا میکنن و باهمین کلاس گرفتنا قبول میشن .
امیدوارم که موفق بشی . نگران نباش ، گواهی نامه گرفتن فقط یه بخشی از کاره ، مهم اینه که مهارت پیدا بکنی و همینطور الکی کارت نگیری♥️
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
درباره من
I admire people who choose to Smile after all things they have been through
کلمات کلیدی
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان