۲۶. تو کاملا معمولی هستی

این که برای من ظاهر و قیافه ادم ها و خودم در چند سال گذشته بیش از حد اهمیت پیدا کرده پوشیده نیست ، این که بارها و بارها روی خودم کار کردم که خودم رو همونجور که هستم دوست داشته باشم و این که این مدت انقدر سرم شلوغ بوده که فرصت فکر کردن به اوامری مثل چهره و قیافه و تناسب اندام رو نداشته باشم ، من رو به کل از این قضیه کمی دور کرد ولی نه اونقدر که کامل فراموش کنم و نه اونقدر که اگر زمانی این معمولی بودن رو به روم بیارن در آن واحد در بهت عجیبی فرو نرم ... خب بیا روراست باشیم که من بعد از این که امشب از یکی از رک ترین ادم های زندگیم بعد از بحثی که در مورد قضاوت انسان ها ودیدگاهشون راجع به ظاهر آدم ها پیش اومده بود در کمال صداقت شنیدم که میگفت : مثلا به نظر من تو بددد نیستی ،نمیگم خوشگلیا ببین چجوری بگم ، نه زشتی نه خوشگلی کاملا معمولی یک آن در بهت فرو برم که اول این چه ارتباطی به بحث ما داشت دوم این که من کی راجع به ظاهر خودم ازت پرسیدم و بعد از تمام این ها ، پتک معمولی بودن ، بدد نبودن به سرم کوبیده بشه و منی که ماه ها روی خودم کار کرده بودم که کمی از این بحثای مسخره فاصله بگیرم و شاید حتی کمی نسبت به قبل خودم رو بیشتر دوست داشته باشم و حتی تر از نظر خودم ، خودم رو زیبا بدونم . حالا دیگه میدونم که خوشبختانه یا متاسفانه مردم چه نظری راجع به چهره ی من دارند . حالا امشب نمیدونم خوشحال باشم یا ناراحت از این که دیگه قرار نیست از این به بعد راجع به چهره ام خیال بافی کنم و با این واقعیت روبرو بشم که تو کاملا معمولی هستی و حداقل دیگه لازم نیست خودت رو گول بزنی و از این به بعد باید یاد بگیری بدون خیال بافی با این حقیقت زندگی کنی  .از این ها گذشته هنوزم بعد از کلی فکر در اخر نتونستم به این برسم که سرآخر الان باید خوشحال باشم یا ناراحت ....

پ.ن : همین دیشب بود که عکسام رو دونه دونه نگاه میکردم و به خودم میگفتم دختر عجب چشمایی داری ، چرا خودت رو دست کم میگیری خیلیم زیبایی و حالا نمیدونم از این به بعد قراره چطور خودم رو نسبت به این تفکر عادت بدم .

۱ نظر ۰ موافق ۰ مخالف
ناشناس
۲۶ شهریور ۲۱:۲۳

سلام به روی ماهت 
خواهش میکنم عزیزم من فکر میکردم کلا بات رو چک نمیکنی به خاطر اون پیام ناشناس که اعصابت رو بهم ریخته بود.(که البته حقم داشتی )
تمام حرفایی که زدم واقعیت بود،من هیچوقت پستی بلندی هایی که این مدت برات پیش اومد رو فراموش نمیکنم،چون با تک تک لحظه هایی که از زندگیت تو این دو سال که برامون نوشتی زندگی کردم .ان شاءالله که اینده ی خیلی شیرین و پرباری در انتظارت باشه.الهی که خدا به مامانتم سلامتی بده و سایه ش صدوبیست سال بالا سر تو و خواهرت باشه.

یاسمن جان همه ی ما ادمای معمولی هستیم.ظاهر ادم چیزیه که دست خودش نیست ولی شخصیت و اخلاق و رفتار قسمت بزرگیش دست خود ادمه.پس چه بهتر که رو شخصیتمون کار کنیم تا ازین نظر ادم خاصی باشیم.
قضاوت بقیه راجب ظاهرت رو هیچ حساب کن و اصلا واست مهم نباشه!مهم اینه که چهارستون بدنت سالمه خداروشکر.چیزی از کسی کم نداری و تازه خانوم دکتر اینده هم هستی☺ماشالله شاگرد اول معدل الف☺️💙
خودت خودتو دوست داشته باش و به خودت افتخار کن.انقدر خودتو بالا بکش که دیگع کسی جرات گفتن همچین اراجیفی رو به خودش نده.

پاسخ :

سلام عزیزم 
نه من هیچ وقت اشتباه یک نفر رو به پای بقیه نمی نویسم ، کلا متوجه حال و احوالش نشدم که هدفش چی بود ولی دیگه رهاش کردم :))
ممنونم عزیزدلم وجود دوستانی مثل شماست که به نوشتن همچنان دلگرمم میکنه . انشالله که خودت و خانواده عزیزت هم همیشه سالم و موفق باشن
میدونی عزیزم من واقعا به این رسیدم که زیبایی یه امر نسبیه واقعا و ممکنه من کسی رو زیبا بدونم درحالی که یه شخص دیگه اونو مثلا کاملا معمولی بدونه ولی این وسط باور داشتن خودمون و دوست داشتن خودمون باعث میشه که هرچرت و پرتی راجع به ظاهر و قیافه امون از بقیه بشنویم سریع در خودمون نشکنیم و با یه لبخند از کنارشون رد بشیم . من بعضا از یه سریا میشنیدم که میگفتن چهره ات خیلی نازه یا خوشگلی یا جذابی ولی همین معمولی بودن و یا حتی زشت بودن رو هم شنیدم . واسمم دیگه واقعا اهمیتی نداره که دیگران راجع به ظاهرم چه قضاوتی دارند چون فقط باعث میشه که اگر یکی بگه خوشگلی تا زمانی که خودت رو باور نداشته باشی با خودت بگی حتما میخواد اعتماد به نفس الکی بده زمانی هم بگه معمولی و زشت هستی درخودت فرو میری ولی وقتی یاد بگیری که خودت رو زیبا و پرفکت بدونی دیگه به این چیزا اهمیتی نمیدی . این چیزی که من باید درخودم بوجود بیارم و بعد از شنیدن اون حرفا فهمیدم هنوز که هنوزه خیلی کار دارم چرا که هنوزم به خودم شک دارم. و هنوزم فکر میکنم شاید واقعا معمولی باشم که ادمی به این رکی تو چشمام زل زد و حرفشو گفت 
در مورد جمله ای که گفتی هم واقعا باور دارم . ولی متاسفانه مردم ما همه ظاهر بین شدن و متاسفانه از روی ظاهرت بلافاصله قضاوتت میکنن و اجازه نمیدن که بعد دیگه از وجودت رو بهشون نشون بدی و یکی از علت های جهان سومی بودنمون هم دقیقا همینه . یکی از دوستام میگفت که تا زمانی که ایران بود دائم به فکرش میافتاد که عمل جراحی پلاستیک انجام بده به خاطر جو موجود در جامعه و زمانی که به یه کشور دیگه مهاجرت کرد میگفت مردم همه با دیدنم میگفتن چه چشمای مشکی جذابی ، چه موهای پرپشت و خوشرنگی و خب انقدر این زیبایی هارو بُلد میکردن که تو عاشق خودت میشدی و تمام ضعف هات رو فراموش میکردی ! در کنار همه اینا تنها کار و خدمتی که میتونیم برای خودمون انجام بدیم به قول خودت همینه که دوست داشتن خودمون رو تمرین کنیم انقدری که کسی اجازه گفتن همچین حرفایی رو به خودش نده 
خیلی حرف زدم😅 ولی اینارو دلم مونده بود ، 🙈 
بازم ممنونم از حرفات دوست عزیز و مهربونم . سلامت باشی انشالله همیشه💜🌸
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
درباره من
I admire people who choose to Smile after all things they have been through
کلمات کلیدی
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان